Știri

O veste proastă? Microsoft înghite și Activision Blizzard

….după ce deja preluase și Zenimax și Bethesda, așa că devine un mamut al creatorilor de jocuri fantasy și SF.

Mai exact, a oferit nu mai puțin de 68.7 miliarde (da, miliarde!) de dolari pentru Activision Blizzard, unul dintre cei doi mari independenți ai industriei (alături de Electronic Arts).

Formată în 2008 în urma fuziunii dintre Activision și Vivendi Games (fosta companie mamă a Blizzard Entertainment), compania era (încă este) cunoscută în general pentru franciza shooter Call of Duty, dar pentru noi, SFF-iștii, mai ales pentru „coloșii” Diablo și WarCraft, ca și StarCraft și Overwatch.

Achiziția anterioară (Bethesda preluată cu 7,5 miliarde de dolari) i-a oferit deja companiei Microsoft controlul asupra francizelor fantasy&SF care ne sunt atât de dragi RPG-iștilor, adică Elder Scrolls (ultimul fiind Skyrim), Fallout, Doom, Wolfenstein, Dishonored și Prey, în plus față de francizele SF deja Microsoft, precum Halo. Microsoft a cumpărat între timp și studiouri mai mici, cum ar fi Obsidian Entertainment (concentrat tot pe fantasy și SF, prin jocuri precum Pillars of Eternity sau The Outer Worlds) și inXile (creatorii seriei RPG post-apocaliptic Wasteland).

După achiziție, Microsoft va trece pe locul al treilea în topul celor mai mari companii de jocuri din lume , după japonezii de la Sony și chinezii de la Tencent. Este de așteptat ca francizele Activision și Blizzard să se alăture Xbox Game Pass, un serviciu asemănător cu Netflix care permite jucătorilor să acceseze o bibliotecă uriașă de jocuri, dar pentru o taxă lunară (abonament). Game Pass are acum peste 25 de milioane de abonați, dar va crește exploziv odată cu preluarea celor aproape 400 de milioane de jucători activi lunar ai Activision Blizzard din 190 de țări.

O fi bine, o fi rău?

Cu trei miliarde de oameni care joacă deja în mod activ jocuri în prezent (95% pe telefon, totuși) și alimentate de o nouă generație pasionată de divertismentul interactiv, jocurile sunt acum cea mai extinsă formă de divertisment și cu cea mai rapidă creștere, așa că… pentru Microsoft cert e bine.

Dar dacă acapararea industriei de gaming de Microsoft va semăna cu ce a însemnat tsunami-ul Disney în cinematografie (eliminarea totală a originalității, șablonizare, mare atenție la non-enervarea dictaturii de la Beijing, mutilarea creativă a unor francize ca Star Wars)… permiteți-mi să mă îngrijorez. Chiar foarte tare.


surse: wertzone, microsoft

%d blogeri au apreciat: