Știri

Imperiul (Sony) contraatacă – și înghite Bungie

Vă spuneam acum vreo câteva zile că Microsoft înghite Activision Blizzard și astfel va trece pe locul al treilea în topul celor mai mari companii de jocuri din lume , după japonezii de la Sony și chinezii de la Tencent. Microsoft a cumpărat recent francize celebre pe console, printre care Call of Duty, Diablo, The Elder Scrolls și Fallout, precum și seriile Doom, Wolfenstein, StarCraft, WarCraft, Overwatch, Guitar Hero, Skylanders și Crash Bandicoot.

Ei bine, iată că „inamicul” reacționează imediat: Sony a anunțat că intenționează să cumpere (cu 3,6 miliarde $) Bungie, dezvoltatorul de jocuri video care a creat seria Halo și care acum dezvoltă seria Destiny. Mișcarea face parte dintr-un val tot mai mare de achiziții, în timp ce Microsoft și Sony concurează pentru a obține cele mai multe titluri exclusive pentru consolele lor de gaming, Xbox și, respectiv, PlayStation.

În urma înțelegerii, Bungie va fi condusă ca „o filială independentă” și va rămâne un studio multiplatformă cu opțiunea de „autopublicare și de a ajunge la jucători acolo unde aceștia aleg să joace”. Bungie a precizat clar că viitoarele sale jocuri nu vor deveni exclusivități PlayStation. „Nu. Vrem ca lumile pe care le creăm să se extindă oriunde oamenii se joacă. Vom continua să ne autopublicăm, să fim independenți din punct de vedere creativ și vom continua să conducem o singură comunitate Bungie, unificată”. Totuși, PlayStation Studios va avea acces total la proprietățile intelectuale (copyright-ul) Bungie, care vor fi folosite și de echipele PlayStation Studios.

Aceasta este cea de-a șasea achiziție a Sony din 2021 încoace, deși majoritatea achizițiilor de studiouri au fost studiouri cu o lungă istorie alături de PlayStation, cum ar fi BluePoint și Housemarque, sau echipe de suport și studiouri specializate, cum ar fi Nixxes și Valkyrie Entertainment. Se pare că ținta următoare în războiul comercial al consolelor va fi editorul seriei GTA (Grand Theft Auto), Take-Two, care a cumpărat și Zynga, dar ar fi vizat clar de Sony și (posibil) și de Microsoft.

Destiny 2 Season 14 release LIVE, Season of the Splicer patch notes  revealed | Gaming | Entertainment | Express.co.uk
imagine Destiny 2 (Bungie)

Bungie a fost fondată în 1991 și a dezvoltat o serie de francize de jocuri video de succes în anii ’90, inclusiv seria de jocuri de tip first-person shooter Marathon și seria de strategie Myth, precum și jocul de acțiune 3rd person Oni. La sfârșitul anilor 1990 au început dezvoltarea unui joc de tip first-person shooter extrem de ambițios și de ultimă generație pentru PC: Halo (apropo, ieri vă anunțam că se face și un serial). Microsoft a considerat proiectul atât de promițător, încât a cumpărat Bungie în 2000 și a transformat Halo în titlu de lansare și „killer app” pentru noua lor consolă de jocuri video Xbox. Bungie a lucrat la seria Halo în următorii ani, dezvoltând Halo 2 (2004) și Halo 3 (2007), ambele cu vânzări masive.

Bungie a anunțat o separare de Microsoft la sfârșitul anului 2007, Microsoft păstrând proprietatea intelectuală a jocului Halo. Bungie a dezvoltat încă două jocuri Halo pentru Microsoft după separare, constituind Halo 3: ODST (2009) și Halo: Reach (2010). Bungie s-a orientat către o nouă franciză de jocuri video pe care o dezvolta, ceea ce a dus la Destiny (2014) și Destiny 2 (2017), axate pe multiplayer. Ambele au avut un succes imens. Acum, pe lângă planurile mari pentru viitorul Destiny, popularul și continuu actualizat shooter științifico-fantastic al Bungie, studioul cu 900 de angajați lucrează și la alte proiecte, inclusiv la un nou IP original care ar urma să fie lansat până în 2025.


surse: ign, theverge, kotaku, wertzone.

Imaginea reprezentantivă: Bungie.

%d blogeri au apreciat: