Nu sunt fan al multor serii de gaming (sunt foarte selectiv, deși încerc tot ce iese pe SF&F), dar cert în fantasy una dintre cele mai bune o consider în continuare a fi Dragon Age. Țin minte că Origins m-a dat complet pe spate prin flexibilitate, impactul real al opțiunilor de dialog, imersivitatea poveștii și faptul că personajele chiar se simțeau vii, cu profunzime și cu istorii proprii (de unde și titlul Origins, de altfel) – e unul dintre preferatele mele pe dark fantasy (după Witcher, evident). Al doilea (DA II) nu e la fel de bun fiindcă nu mai dă deloc impresia de open world, dar tot a fost bun ca poveste și pe partea de combat; iar al treilea, Inquisition, chiar e open world și la vremea lui a impresionat vizual (dar cam atât).
Așa că nu pot decât să mă bucur de vestea venită ieri de la Bioware: seria revine la viață. Și sper eu, la calitate de top. Deocamdată nu ne-au spus mare lucru, decât numele, Dragon Age: Dreadwolf, faptul că revin anul acesta cu alte detalii (deci lucrurile chiar se mișcă) și misteriosul text:
„Cine este Dread Wolf?
Solas, Lupul Întunericului. Unii spun că ar putea fi un zeu antic al elfilor, dar alții că nu. Alții spun că este un trădător al poporului său… sau un mântuitor care acum caută să-i salveze cu prețul lumii voastre. Motivele sale sunt de nepătruns, iar metodele sale sunt uneori îndoielnice, ceea ce i-a adus reputația de zeitate înșelătoare – un împătimit al jocurilor întunecate și periculoase. Fie că ești nou în poveștile Dragon Age™, fie că le-ai experimentat deja pe toate, folosirea omonimului lui Solas sugerează fără îndoială un spectru de posibilități nesfârșite despre unde pot merge lucrurile…”
Plus un teaser foarte, foarte scurt:
Text din care înțeleg, destul de clar, că va fi open world (ca Witcher și, în fond, propria lor ultimă iterație) și probabil cu multă libertate în opțiunile personajului (gen Skyrim). Și anunțaseră deja că renunță la ce construiseră inițial cu un accent puternic pe multiplayer, în favoarea unui joc pur single-player, cea mai bună veste posibilă (tocmai înclinația spre MMO a stricat III-ul, zic eu).
Acum, Dreadwolf va fi cel de-al patrulea joc din serie, după Dragon Age: Origins în 2009, Dragon Age II (2011) și Dragon Age: Inquisition (2014). Plasate pe continentul Thedas, jocurile au relatat inițial invazia ținuturilor civilizate de către o rasă monstruoasă numită Darkspawn. Jocurile ulterioare s-au axat pe intrigi politice și pe conflictul dintre vrăjitori și ordinele religioase ale lumii. De altfel, au dat naștere și la o serie extinsă de romane și benzi desenate.
BioWare a lucrat la joc încă de la lansarea Inquisition, dar dezvoltarea a fost complicată de câteva starturi false, abandonate cu tot cu ce se lucrase, și de faptul că personalul a tot fost detașat ba la Mass Effect: Andromeda (2017), ba la Anthem (2019) – ambele niște eșecuri de vânzări și, părerea mea, eșecuri în general (sper că și-au învățat lecțiile).
BioWare nu a stabilit o dată de lansare pentru joc, dar nu este așteptat înainte de 2023, fiindcă BioWare lucrează și la un nou joc Mass Effect (și se pare că se face și un serial cu Cavill!).
Din noul DA IV au arătat deocamdată câteva exemple de concept art aici: