Știri

Cavill pierde rolul Superman, dar va face un serial Warhammer

Dacă alaltăieri Cavill, drag nouă drept Geralt de Rivia, a primit (și ne-a dat mai departe) vestea proastă că a pierdut rolul de Superman, iată că viața merge mai departe…

Regizorul filmului Gardienii Galaxiei și noul co-președinte al DC Studios, James Gunn, l-a anunțat că, în viziunea lui, următorul film despre Superman nu îl va implica pe Henry Cavill – după ce nu de mult i-a dat OK-ul să anunțe că-l va relua (și se pare că pe așteptarea respectivă s-a bazat când s-a retras din Witcher – mai multe vă povesteam aici). Nu numai pe la noi sunt oamenii neserioși, se pare.

Noul film Superman, scris chiar de Gunn (care probabil va și regiza), se va concentra pe anii de tinerețe ai supereroului (înțeleg deci că, la fel ca la Spiderman, o să se reorienteze spre publicul de 10 ani și-n jos…). Anunțul a venit pe fondul unor schimbări importante la DC Studios și la compania-mamă Warner Brothers, care a tăiat recent zeci de proiecte, pentru a reduce costurile după ce a fuzionat cu Discovery, Inc.

Cavill îl interpreta pe Superman începând cu filmul Man of Steel din 2013, dar se vede că 2022 nu prea a fost blând cu el.

Dar fiecare șut în fund este un salt înainte, cum se zice – pentru că azi Cavill a primit altă veste, de data aceasta bună. Amazon a încheiat negocierile cu Games Workshop pentru a transforma celebra serie de jocuri (și cărți tie-in) dark SF Warhammer 40K într-un univers cinematic. Adică cert un serial, dar se pare că pe viitor și un film sau mai multe. Iar lui Cavill i s-a oferit nu numai rolul principal, dar și cel de producător executiv.

Cât de fan Warhammer este Cavill e deja de notorietate. În timpul carantinei COVID-19 în 2020, el a dezvăluit pe Instagram că a folosit timpul liber pentru a-și perfecționa abilitățile de pictură de miniaturi: „Unul dintre hobby-urile mele de aproape o viață, pe care l-am urmărit, dar nu l-am făcut în mod activ, este acesta”, a scris el sub o fotografie în care picta delicat o cască minusculă. „Cu adevărat nu mă satur de lore-ul pe care l-au construit de-a lungul deceniilor. Au fost unele dintre cele mai entuziasmate lecturi ale mele! Dacă până acum ați negat faptul că sunt un tocilar, acum nu mai puteți ascunde asta.”

Având în vedere că proiectul Warhammer 40K se află încă în stadii incipiente de dezvoltare, nu acesta va fi următorul rol al lui Cavill, dar actorul mai are câteva alte proiecte, printre care un reboot al filmului Highlander (cum vă anunțam aici) și două filme de spionaj: Argylle, cu regizorul Kingsman, Matthew Vaughn, și The Ministry of Ungentlemanly Warfare, regizat de Guy Ritchie. Argylle a fost deja filmat, filmul lui Ritchie urmează să fie turnat la începutul anului 2023, iar ambele sunt văzute ca potențiale francize.


Pentru cei mai puțin familiari cu Warhammer, să vedem cam ce este acest univers teoretic SF, dar în multe sensuri dark fantasy:

Warhammer este plasat într-un univers fictiv care se remarcă prin lumea de fundal „dark and gritty” (de aici provine termenul grimdark, după cum vă povesteam în sefepedia de aici), care prezintă influențe din cărțile lui Michael Moorcock despre Elric, dar și multe influențe istorice. Geografia lumii Warhammer seamănă foarte mult cu cea a Pământului datorită manipulării de către o rasă spațială străveche cunoscută sub numele de Cei Vechi. Această rasă misterioasă și puternică a vizitat lumea Warhammer în trecutul îndepărtat. Stabilind un avanpost, au început să manipuleze geografia și biosfera planetei. Cu ajutorul servitorilor lor Slann, au mutat orbita planetei mai aproape de soare și au aranjat continentele după bunul lor plac.

Pentru a călători între lumi, Cei Vechi foloseau portaluri către o altă dimensiune („porți warp”), pe care le-au construit la polul nord și la polul sud al Lumii Warhammer. În cele din urmă, însă, aceste porți s-au prăbușit, permițând energiei magice brute și forțelor daemonice ale Haosului să se reverse în lumea Warhammer. În acest moment, Cei Vechi au dispărut. Înainte de a pleca, însă, ei i-au stabilit pe Oamenii Șopârlă (conduși de Slann) ca servitori ai lor.

În plus, ei au creat rasele de Elfi, Dwarfi, Oameni, Halflingi și, probabil, Căpcăunii (despre care se presupune că sunt o încercare neterminată a celor vechi de a crea rasa supremă). Orcii și goblinii nu au fost creați de Cei Vechi, sau nu făceau parte din planul lor, iar originea lor nu este clarificată. Beastmenii și Skavenii au fost rezultatul unei mutații din energia magică brută în această perioadă. În cele din urmă, Daemonii Haosului au fost respinși de către oamenii-șopârlă și elfi, elfii efectuând un mare ritual pentru a scurge magia brută care curgea în lume și care îi susținea pe Daemoni. Se afirmă că unele creaturi, cum ar fi dragonii și dragonii-orci, au existat înainte de sosirea celor Vechi.

Oamenii au fost cei care s-au dezvoltat cel mai lent, dar în cele din urmă au format mai multe națiuni puternice, capabile să se apere de agresori. Imperiul Nehekharan (bazat pe Egiptul Antic) a fost primul mare imperiu uman, dar din cauza unui blestem al lui Nagash (primul necromant) au devenit o facțiune de strigoi cunoscută sub numele de „Regii Mormintelor”, care acum locuiesc în Tărâmul Morților (fostul Nehekhara). Nagash, în eforturile sale de a găsi viața veșnică, a creat și primii Vampiri, o facțiune de strigoi complet separată.

Mai existau două națiuni umane importante: Imperiul, care se bazează pe o combinație de aspecte ale Sfântului Imperiu Roman și ale Germaniei renascentiste, și Bretonnia, care se bazează pe legendele arthuriene și pe Franța medievală. Există, de asemenea, numeroase alte națiuni care sunt detaliate în informațiile de fundal, dar care nu sunt reprezentate de facțiuni jucabile în joc, unele dintre ele fiind bazate în mod vag pe națiuni din lumea reală din diferite perioade istorice. Printre acestea se numără tărâmurile sudice Estalia și Tilea, reprezentând Spania medievală și, respectiv, Italia Renașterii, precum și Imperiul din Orientul Îndepărtat al Marelui Cathay, analog unei versiuni fantastice a Chinei imperiale.


surse: The Guardian, polygon

%d blogeri au apreciat: